مالک محصول پاسخگوی بیشینه کردن ارزش محصولی است که حاصل کار تیم اسکرام است. نحوه انجام این کار شاید توسط سازمانها، تیمهای اسکرام و اشخاص بسیار متفاوت باشد.
همچنین مالک محصول پاسخگوی مدیریت اثربخش بکلاگ محصول است. که شامل موارد ذیل است:
- توسعه و بیان صریح هدف محصول
- ایجاد و بیان روشن قلمهای بکلاگ محصول
- مرتبسازی قلمهای بکلاگ محصول
- اطمینان از اینکه بکلاگ محصول توسط اعضای تیم درک شده و شفاف و قابل مشاهده است.
ممکن است مالک محصول کارهای بالا را خودش انجام دهد یا مسئولیت انجام آن را به شخص دیگری واگذار کند. در هر صورت، مالک محصول پاسخگو است.
سازمان برای موفقیت مالکین محصول باید به تصمیمهای آن ها احترام بگذارد. این تصمیمها در محتوا و مرتبسازی بکلاگ محصول، و از طریق بخش قابل عرضه از محصول که امکان بازرسی آن در رویداد بازنگری اسپرینت وجود دارد قابل مشاهده است.
مالک محصول یک نفر است، نه یک کمیته. مالک محصول باید نیازهای ذینفعان بسیاری را در بکلاگ محصول منعکس کند. افرادی که قصد تغییر بکلاگ محصول را دارند میتوانند با قانع کردن مالک محصول این کار را انجام دهند.