14 اردیبهشت 1402

کاربرد روش «اُ کِی آر» در مدیریت محصول (بخش دوم)

اهداف موجود در مدیریت محصول همان طور که در کتاب «چگونه در مدیریت محصول پیش‌رو باشیم»[1] تشریح کردم، برای هم‌سو کردن ذی‌نفعان و تیم‌های تولید و […]
7 اسفند 1401

کاربرد روش «اُ کِی آر» در مدیریت محصول (بخش اول)

روش اُ کِی آر (اهداف و نتایج اصلی) [1] در سال‌های اخیر محبوبیت تازه‌ای به دست آورده است. در نتیجه، سؤال‌هایی از قبیل «آیا می‌توان اُ […]
13 دی 1401

داستان‌ کار در مقابل داستان‌ کاربر (بخش پایانی)

ترکیب نقاط قوت داستان‌های کار و داستان‌های کاربر بنا بر این می‌توانیم داستان‌های کار و کاربر را با هم ترکیب کنیم زیرا هر یک نقاط قوتی […]
29 آذر 1401

داستان‌ کار در مقابل داستان‌ کاربر (بخش سوم)

چه مواقعی از داستان‌های کار استفاده کنیم وقتی‌ می‌خواهیم درباره زمان استفاده از داستان کار تصمیم‌گیری کنیم، فکر می‌کنم توجه کردن به نقاط قوت منحصر به […]
14 آذر 1401

داستان‌ کار در مقابل داستان‌ کاربر (بخش دوم)

مقایسه داستان‌های کار و داستان‌های کاربر برای این‌که ببینید در چه مواقعی ممکن است داستان‌ کار بهتر از داستان‌ کاربر باشد، به داستان‌ کار و داستان‌ […]
22 آبان 1401

داستان‌ کار در مقابل داستان‌ کاربر (بخش اول)

اگرچه داستان‌های کاربر می‌توانند مفید باشند، اما هرگز برای همه تیم‌ها مناسب نیستند. داستان کار[1] می‌تواند جای‌گزین هیجان‌انگیزی برای بعضی از تیم‌ها باشد. داستان کار روی […]
8 آبان 1401

پنج راه برای شکستن داستان‌های کاربر: روش اسپایدر

چگونه داستان‌های کاربر[2] را بشکنیم[3]؟ این سوالی است که هر روز از من می‌پرسند. به همین دلیل سرواژه اسپایدر را اختراع کردم تا افراد بتوانند پنج […]
15 شهریور 1401

هفت اشتباه رایج در مدیریت بک‌لاگ محصول (بخش سوم)

بک‌­لاگ محصول به­‌طور موثر اولویت‌بندی نشده است چندی پیش، با مدیر محصول سامانه خدمات درمانی کار می­‌کردم. وقتی به او پیشنهاد دادم تا ویژگی­‌های محصول را […]
25 تیر 1401

هفت اشتباه رایج در مدیریت بک‌لاگ محصول (بخش دوم)

بک‌لاگ محصول به‌درستی پالایش نشده است مدتی قبل، با شرکتی کار می‌کردم که در بریتانیا مصرف‌کنندگان را به افرادی مانند لوله‌کش یا باغبان وصل می‌کرد. در […]