21 آذر 1400

مدیر محصول در مقابل مالک محصول (بخش دوم)

پس چرا اسکرام در ابتدا نقش مالک محصول را معرفی کرد؟ چرا چارچوب اسکرام از اصطلاح مدیر محصول استفاده نکرد؟ در واقع نسخه اولیه اسکرام از […]
12 آذر 1400

مدیر محصول در مقابل مالک محصول (بخش اول)

  سال‌هاست که افراد درباره تفاوت بین نقش مدیر محصول[1] و مالک محصول[2] بحث می‌کنند، آیا این نقش‌ها می‌توانند همزیستی داشته باشند یا نه و بنابراین […]
15 مهر 1400

کشف محصول مستمر چیست؟

باوجود این­که کشف محصولِ زمان‌ثابت مفید است، اما کافی نیست. دلیلش این است: وقتی‌­که محصول جدیدی را تولید می‌کنید، معمولا قصد دارید کمینه محصول پذیرفتنی[1] را […]
8 مهر 1400

کشف محصول زمان‌ثابت چیست؟

وقتی‌که یک محصول جدیدی را تولید می‌کنید یا تغییر بزرگی در یک محصول موجود ایجاد می‌کنید، مانند بردن آن به یک بازار جدید، می‌توانید از کشف […]
2 مهر 1400

فعالیت کشف محصول چیست؟

اگر فعالیت کشف محصول[1] به‌­درستی انجام شود، شانس موفقیت محصول بیشینه می­‌شود. متاسفانه، نبود رهیافتی کارآمد برای کشف محصول در شرکت­‌ها یک مساله رایجی است. این […]
14 مرداد 1400

مالک محصول از دیدگاه راهنمای اسکرام

مالک محصول پاسخگوی بیشینه کردن ارزش محصولی است که حاصل کار تیم اسکرام است. نحوه انجام این کار شاید توسط سازمان‌ها، تیم‌های اسکرام و اشخاص بسیار […]
27 تیر 1399

شکستن اپیک ها و ویژگی ها

اپیک­ ها و ویژگی­ ها داستان­ های بزرگی هستند که قصد داریم برای کاربر انجام دهیم. اغلب این داستان­ های با ارزش و بزرگ را در طول فرایند استخراج کشف می­ کنیم و در بک ­لاگ قرار می ­دهیم. این داستان­ ها معمولا برای پیاده ­سازی در یک تکرار بزرگ­ اند و تیم آن...
25 اردیبهشت 1399

مدل نیازمندیهای SAFe

برای این که سازمان های بزرگ تر از مزایای توسعه ناب و چابک بهره مند شوند- یا کسب و کارهای کوچک تر که سیستم های بسیار پیچیده ای می سازند- SAFe مدل نیازمندیهای مقیاس پذیری را ارائه می دهد که روش بیان کردن رفتارهای سیستم را نشان می دهد: اپیک ها، قابلیت ها،...