8 آبان 1401

پنج راه برای شکستن داستان‌های کاربر: روش اسپایدر

چگونه داستان‌های کاربر[2] را بشکنیم[3]؟ این سوالی است که هر روز از من می‌پرسند. به همین دلیل سرواژه اسپایدر را اختراع کردم تا افراد بتوانند پنج […]
15 شهریور 1401

هفت اشتباه رایج در مدیریت بک‌لاگ محصول (بخش سوم)

بک‌­لاگ محصول به­‌طور موثر اولویت‌بندی نشده است چندی پیش، با مدیر محصول سامانه خدمات درمانی کار می­‌کردم. وقتی به او پیشنهاد دادم تا ویژگی­‌های محصول را […]
25 تیر 1401

هفت اشتباه رایج در مدیریت بک‌لاگ محصول (بخش دوم)

بک‌لاگ محصول به‌درستی پالایش نشده است مدتی قبل، با شرکتی کار می‌کردم که در بریتانیا مصرف‌کنندگان را به افرادی مانند لوله‌کش یا باغبان وصل می‌کرد. در […]
24 خرداد 1401

هفت اشتباه رایج در مدیریت بک‌لاگ محصول (بخش اول)

بک‌لاگ محصول[1] ابزاری ساده اما قدرتمند برای ثبت و بازبینی تصمیم‌های تفصیلی[2] محصول و هدایت کار تیم تولید است. متأسفانه، استفاده موثر از بک‌لاگ محصول می‌تواند […]
20 فروردین 1401

پنج اشتباه رایج درباره مالک محصول (بخش چهارم)

باور اشتباه پنج: مالک محصول مسئولیت تحویل پروژه را برعهده دارد اسکرام برخلاف رویکردهای سنتی تولید نرم‌افزار نقش مدیر پروژه[1] ندارد. بنابراین، در نظر گرفتن  نقش […]
28 اسفند 1400

پنج اشتباه رایج درباره مالک محصول (بخش سوم)

باور اشتباه چهار: مالک محصول مسئول عملکرد تیم است تیم تولید چابک[1] در صورتی کار خود را به‌درستی انجام می‌دهد که بتواند اهداف توافق شده را […]
8 اسفند 1400

پنج اشتباه رایج درباره مالک محصول (بخش دوم)

باور اشتباه سه: مالک محصول مسئول نوشتن داستان‌های کاربر[1] است داستان‌ کاربر تکنیک محبوبی برای بیان کارکرد[2] کاربر نهایی است. اما شما به‌عنوان مالک محصول، نویسنده […]
29 دی 1400

پنج اشتباه رایج درباره مالک محصول (بخش اول)

مالک محصول[1] نقشی است که معمولا به درستی درک نمی‌شود و اغلب اوقات اشتباه به‌کار برده می‌شود. در این مقاله، در مورد پنج باور اشتباهی که […]
21 آذر 1400

مدیر محصول در مقابل مالک محصول (بخش دوم)

پس چرا اسکرام در ابتدا نقش مالک محصول را معرفی کرد؟ چرا چارچوب اسکرام از اصطلاح مدیر محصول استفاده نکرد؟ در واقع نسخه اولیه اسکرام از […]