20 فروردین 1401

پنج اشتباه رایج درباره مالک محصول (بخش چهارم)

باور اشتباه پنج: مالک محصول مسئولیت تحویل پروژه را برعهده دارد اسکرام برخلاف رویکردهای سنتی تولید نرم‌افزار نقش مدیر پروژه[1] ندارد. بنابراین، در نظر گرفتن  نقش […]
28 اسفند 1400

پنج اشتباه رایج درباره مالک محصول (بخش سوم)

باور اشتباه چهار: مالک محصول مسئول عملکرد تیم است تیم تولید چابک[1] در صورتی کار خود را به‌درستی انجام می‌دهد که بتواند اهداف توافق شده را […]
8 اسفند 1400

پنج اشتباه رایج درباره مالک محصول (بخش دوم)

باور اشتباه سه: مالک محصول مسئول نوشتن داستان‌های کاربر[1] است داستان‌ کاربر تکنیک محبوبی برای بیان کارکرد[2] کاربر نهایی است. اما شما به‌عنوان مالک محصول، نویسنده […]
29 دی 1400

پنج اشتباه رایج درباره مالک محصول (بخش اول)

مالک محصول[1] نقشی است که معمولا به درستی درک نمی‌شود و اغلب اوقات اشتباه به‌کار برده می‌شود. در این مقاله، در مورد پنج باور اشتباهی که […]
21 آذر 1400

مدیر محصول در مقابل مالک محصول (بخش دوم)

پس چرا اسکرام در ابتدا نقش مالک محصول را معرفی کرد؟ چرا چارچوب اسکرام از اصطلاح مدیر محصول استفاده نکرد؟ در واقع نسخه اولیه اسکرام از […]
12 آذر 1400

مدیر محصول در مقابل مالک محصول (بخش اول)

  سال‌هاست که افراد درباره تفاوت بین نقش مدیر محصول[1] و مالک محصول[2] بحث می‌کنند، آیا این نقش‌ها می‌توانند همزیستی داشته باشند یا نه و بنابراین […]
15 مهر 1400

کشف محصول مستمر چیست؟

باوجود این­که کشف محصولِ زمان‌ثابت مفید است، اما کافی نیست. دلیلش این است: وقتی‌­که محصول جدیدی را تولید می‌کنید، معمولا قصد دارید کمینه محصول پذیرفتنی[1] را […]
8 مهر 1400

کشف محصول زمان‌ثابت چیست؟

وقتی‌که یک محصول جدیدی را تولید می‌کنید یا تغییر بزرگی در یک محصول موجود ایجاد می‌کنید، مانند بردن آن به یک بازار جدید، می‌توانید از کشف […]
2 مهر 1400

فعالیت کشف محصول چیست؟

اگر فعالیت کشف محصول[1] به‌­درستی انجام شود، شانس موفقیت محصول بیشینه می­‌شود. متاسفانه، نبود رهیافتی کارآمد برای کشف محصول در شرکت­‌ها یک مساله رایجی است. این […]