logo_largelogo_largelogo_largelogo_large
  • خانه
  • چشم‌انداز
  • دانش‌نامه
  • فرصت‌های شغلی
  • تماس با ما
ثبت‌نام دوره
✕

پنج راه برای شکستن داستان‌های کاربر: روش اسپایدر

8 آبان 1401

چگونه داستان‌های کاربر[2] را بشکنیم[3]؟ این سوالی است که هر روز از من می‌پرسند. به همین دلیل سرواژه اسپایدر را اختراع کردم تا افراد بتوانند پنج روش ساده اما قدرت‌مند شکستن داستان‌های کاربر را به راحتی به خاطر بسپارند.

حرف اس[4] سرواژه اسپایک[5] است. روشی که احتمالا همه شما با آن آشنا هستید. اسپایک فعالیت پژوهشی است که به شما کمک می‌کند تا بتوانید دانش لازم برای شکستن داستان کاربر پیچیده را به دست آورید. تصمیم‌گیری در مورد ساخت یا خرید یک مولفه[6] جدید نمونه‌ای از اسپایک است.

حرف پی[7] سرواژه مسیر[8] است. اگر کاربری به چند روش بتواند کاری را انجام دهد، زمینه بسیاری خوبی برای شکستن داستان کاربر ایجاد می‌شود. پرداخت با کارت اعتباری[9] یا پرداخت اپل[10] نمونه‌ای از این روش است. یک داستان امکان پرداخت با کارت اعتباری و داستان دیگر امکان پرداخت اپل را فراهم می‌کند.

حرف آی[11] سرواژه واسط‌ها[12] است. داستانتان را بر اساس مرورگر یا سخت‌افزار بشکنید. همچنین می‌توانید واسط پیچیده را در چند تکرار تحویل دهید. نسخه‌ای که در یک تکرار فقط از مرورگر کروم[13] پشتیبانی می‌کند و در تکرار بعد روی مرورگر سافاری[14]  هم کار می‌کند، نمونه‌ای از این روش است.

حرف دی[15] سرواژه داده‌ها[16] است. شاید بتوانید در یک تکرار با ساده‌سازی یا محدود کردن داده‌هایی که پشتیبانی می‌شوند ارزش را تحویل دهید. برای نمونه، در تکرار اول اجازه منفی شدن موجودی‌ حساب‌های بانکی را ندهید. اما در تکرار بعد آن را با داستان کاربر دیگری پشتیبانی کنید.

حرف آر[17] سرواژه قواعد[18] است. پیاده‌سازی تدریجی قواعد در چند تکرار مختلف موجب کوچک‌تر شدن داستان‌های بزرگ می‌شود.

مترجم: علی‌رضا افشار

منبع: www.mountaingoatsoftware.com

عنوان مقاله: 5 Ways to Split User Stories: The SPIDR Method

[1] SPIDR

[2] User Stories

[3] Splitting

[4] S

[5] Spike

[6] Component

[7] P

[8] Path

[9] Credit Card

[10] Apple Pay

[11] I

[12] Interfaces

[13] Chrome

[14] Safari

[15] D

[16] Data

[17] R

[18] Rules

اشتراک
علیرضا افشار
علیرضا افشار

مطالب مرتبط

7 اسفند 1401

کاربرد روش «اُ کِی آر» در مدیریت محصول (بخش اول)


اطلاعات بیشتر
13 دی 1401

داستان‌ کار در مقابل داستان‌ کاربر (بخش پایانی)


اطلاعات بیشتر
29 آذر 1401

داستان‌ کار در مقابل داستان‌ کاربر (بخش سوم)


اطلاعات بیشتر

2 دیدگاه

  1. مونا یوسف زاده گفت:
    23 آبان 1401 در 9:14 ق.ظ

    درود استاد
    مثل همیشه خیلی مفید و کاربردی بود
    سپاس از شما و وقتی که برای ما می گذارید.
    سلامت باشید

    پاسخ
    • علیرضا افشار گفت:
      23 آبان 1401 در 10:07 ق.ظ

      سلام خانم یوسف‌زاده
      وقت بخیر
      خوشحال هستم که محتوا برای شما مفید است.
      خواهش می‌کنم.
      سلامت باشید.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نیازمندی­‌های چابک

سایت نیازمندی­‌های چابک قصد دارد مرجع تخصصی آموزش نیازمندی­‌های نرم‌­افزار چابک در صنعت نرم‌­افزار کشور شود. این آموزش­‌ها می‌­توانند نقش موثری در راستای روشن کردن مسیر پیش روی تمام افرادی که به نحوی در حوزه نیازمندی­‌ها درگیر هستند و ایفای نقش می­‌کنند، داشته باشند. از این رو، مسیر آموزشی مشخص و روشنی را برای دستیابی به این امر مهم طراحی کرده‎‌ایم و در قالب دوره‌های آموزشی تخصصی به شما عزیران ارائه می‌دهیم..

آخرین مطالب

  • 0
    کاربرد روش «اُ کِی آر» در مدیریت محصول (بخش اول)
    7 اسفند 1401
  • 0
    داستان‌ کار در مقابل داستان‌ کاربر (بخش پایانی)
    13 دی 1401

اطلاعات تماس


جهت تماس با ما از روش های زیر یا صفحه تماس با ما استفاده کنید.

۰۹۳۶۴۳۳۱۷۰۸
Agile.Requirement@gmail.com

تمامی حقوق برای سایت نیازمندی‌های چابک محفوظ است.
ثبت‌نام دوره