چگونه داستانهای کاربر[2] را بشکنیم[3]؟ این سوالی است که هر روز از من میپرسند. به همین دلیل سرواژه اسپایدر را اختراع کردم تا افراد بتوانند پنج روش ساده اما قدرتمند شکستن داستانهای کاربر را به راحتی به خاطر بسپارند.
حرف اس[4] سرواژه اسپایک[5] است. روشی که احتمالا همه شما با آن آشنا هستید. اسپایک فعالیت پژوهشی است که به شما کمک میکند تا بتوانید دانش لازم برای شکستن داستان کاربر پیچیده را به دست آورید. تصمیمگیری در مورد ساخت یا خرید یک مولفه[6] جدید نمونهای از اسپایک است.
حرف پی[7] سرواژه مسیر[8] است. اگر کاربری به چند روش بتواند کاری را انجام دهد، زمینه بسیاری خوبی برای شکستن داستان کاربر ایجاد میشود. پرداخت با کارت اعتباری[9] یا پرداخت اپل[10] نمونهای از این روش است. یک داستان امکان پرداخت با کارت اعتباری و داستان دیگر امکان پرداخت اپل را فراهم میکند.
حرف آی[11] سرواژه واسطها[12] است. داستانتان را بر اساس مرورگر یا سختافزار بشکنید. همچنین میتوانید واسط پیچیده را در چند تکرار تحویل دهید. نسخهای که در یک تکرار فقط از مرورگر کروم[13] پشتیبانی میکند و در تکرار بعد روی مرورگر سافاری[14] هم کار میکند، نمونهای از این روش است.
حرف دی[15] سرواژه دادهها[16] است. شاید بتوانید در یک تکرار با سادهسازی یا محدود کردن دادههایی که پشتیبانی میشوند ارزش را تحویل دهید. برای نمونه، در تکرار اول اجازه منفی شدن موجودی حسابهای بانکی را ندهید. اما در تکرار بعد آن را با داستان کاربر دیگری پشتیبانی کنید.
حرف آر[17] سرواژه قواعد[18] است. پیادهسازی تدریجی قواعد در چند تکرار مختلف موجب کوچکتر شدن داستانهای بزرگ میشود.
مترجم: علیرضا افشار
منبع: www.mountaingoatsoftware.com
عنوان مقاله: 5 Ways to Split User Stories: The SPIDR Method
[1] SPIDR
[2] User Stories
[3] Splitting
[4] S
[5] Spike
[6] Component
[7] P
[8] Path
[9] Credit Card
[10] Apple Pay
[11] I
[12] Interfaces
[13] Chrome
[14] Safari
[15] D
[16] Data
[17] R
[18] Rules
2 دیدگاه
درود استاد
مثل همیشه خیلی مفید و کاربردی بود
سپاس از شما و وقتی که برای ما می گذارید.
سلامت باشید
سلام خانم یوسفزاده
وقت بخیر
خوشحال هستم که محتوا برای شما مفید است.
خواهش میکنم.
سلامت باشید.