مبانی داستان کاربر
داستان های کاربر جایگزین چابک برای چیزهایی هستند که به طور سنتی به آن ها عبارت های نیازمندهای نرمافزار گفته می شود (یا مواردکاربرد در RUP و UML). در ابتدا توسط ایکس پی معرفی شدهاند و اکنون به طور کلی مختص توسعه چابک هستند و در بسیاری از کلاس های اسکرام آموزش داده می شوند. داستان کاربر به صورت ذیل تعریف می شود:
داستان کاربر عبارت خلاصه ای از هدف است که آن چه سیستم باید برای کاربر انجام دهد را توصیف می کند.
داستان کاربر معمولا در الگوی ذیل بیان می شود:
به عنوان <نقش کاربر>، من می توانم <فعالیت> برای اینکه <ارزش کسب و کار>.
در این الگو، داستان های کاربر به صورت ترکیبی از فضای مسئله (ارزش کسب و کار تحویل شده)، نقش کاربر (یا اشخاص) و فضای راه حل (فعالیتی که کاربر با سیستم انجام می دهد) دیده می شوند.