19 شهریور 1403

از 10 اشتباه در تعیین استراتژی محصول دوری کنید (بخش دوم)

4- مبهم برای من دیدن استراتژی‌های خیلی مبهم و درشت‌دانه[1] عادی شده‌ است. برای مثال، در این استراتژی‌ها گروه هدف[2] شاید خیلی بزرگ و متنوع باشد؛ […]
4 تیر 1403

چرا تفکر ناب به راهنمای اسکرام 2020 اضافه شد؟ (بخش دوم)

چرا در راهنمای اسکرام 2020 تعریف تفکر ناب به بخش تئوری اسکرام اضافه شده است؟ تعریفی که در هیچ یک از نسخه‌های قبلی این راهنما وجود […]
11 فروردین 1403

از 10 اشتباه در تعیین استراتژی محصول دوری کنید (بخش اول)

استراتژی محصول[1] یکی از دست‌آوردهای[2] با اهمیت مدیریت محصول[3] است. اما با وجود اهمیتش گاهی به طور اثربخش استفاده نمی‌شود. در این مقاله، در مورد ده […]
19 آذر 1402

آیا مالکان محصول به مهارت‌های فنی نیاز دارند؟

شما در جایگاه مالک محصول[1] محصولی دیجیتال[2] را مدیریت و با تیم تولید[3] کار می‌کنید. آیا این بدان معناست که برای انجام کارتان به مهارت‌های فنی[4] […]
1 مهر 1402

آیا روش‌های چابک مبتنی بر تفکرِ ناب‌اند؟ (بخش اول)

سه موضوع بسیار مهم «افراد و همکاری بین آن‌ها»، «انعطاف‌پذیری در پاسخ سریع به تغییرات» و «مشارکت مشتری در فرایند تولید محصول» موضوعاتی هستند که در […]
11 تیر 1402

کاربرد روش «اُ کِی آر» در مدیریت محصول (بخش پایانی)

آیا می‌خواهید از اُ کِی آرها برای محصولتان استفاده کنید؟ برای پاسخ به این پرسش بیایید مزایا و معایب مهم استفاده از اُ کِی آرها در […]
14 اردیبهشت 1402

کاربرد روش «اُ کِی آر» در مدیریت محصول (بخش دوم)

اهداف موجود در مدیریت محصول همان طور که در کتاب «چگونه در مدیریت محصول پیش‌رو باشیم»[1] تشریح کردم، برای هم‌سو کردن ذی‌نفعان و تیم‌های تولید و […]
7 اسفند 1401

کاربرد روش «اُ کِی آر» در مدیریت محصول (بخش اول)

روش اُ کِی آر (اهداف و نتایج اصلی) [1] در سال‌های اخیر محبوبیت تازه‌ای به دست آورده است. در نتیجه، سؤال‌هایی از قبیل «آیا می‌توان اُ […]
13 دی 1401

داستان‌ کار در مقابل داستان‌ کاربر (بخش پایانی)

ترکیب نقاط قوت داستان‌های کار و داستان‌های کاربر بنا بر این می‌توانیم داستان‌های کار و کاربر را با هم ترکیب کنیم زیرا هر یک نقاط قوتی […]